Global Header - GenY

H1 jest wymagany w przypadku narzędzia WAE

Strona główna > Sprzedaj > Aktualności dla sprzedawców > Zmiany w standardach obsługi

Zmiany w standardach obsługi dla sprzedawców

Zmiany w standardach obsługi dla sprzedawców

Wprowadzamy zmiany w standardach obsługi tak, aby były bardziej sprawiedliwe i spójne w przypadku sprzedaży za granicę oraz zapewniały lepszą ochronę sprzedawcom, którzy rozwijają sprzedaż międzynarodową.

Co się zmieni

  • Od maja 2017 r. opóźnione wysyłki do wielu krajów w programie globalnym nie będą już uwzględniane w Twoim globalnym wskaźniku opóźnionej wysyłki, pod warunkiem, że nadasz przesyłkę na czas i w przypadku problemów wypracujesz porozumienie z kupującym.
  • Od sierpnia 2017 r. każda transakcja będzie podlegać ocenie Twojego poziomu obsługi w Twoim regionie, czyli w skali globalnej, lub w jednym z pozostałych regionów (Wielka Brytania i Irlandia; Stany Zjednoczone; Niemcy, Austria i Szwajcaria) - nigdy w obydwu.
  • Ponado, każda transakcja będzie podlegać ocenie poziomu obsługi w oparciu o kraj, do którego wysyłasz towar, a nie kraj rejestracji kupującego.  Przykład: Kupujący jest zarejestrowany na eBay.co.uk, ale towar wysyłasz mu na adres we Francji > transakcja będzie podlegać ocenie poziomu obsługi w skali globalnej.


Bardziej przejrzyste globalne standardy obsługi

Standardy obsługi pozwalają nam zidentyfikować i nagradzać sprzedawców zapewniających najwyższy poziom obsługi. Oceniamy go w maksymalnie 4 regionach (Wielka Brytania i Irlandia; Stany Zjednoczone; Niemcy, Austria i Szwajcaria oraz globalnie (w skali globalnej / programie globalnym), a wyniki prezentujemy we Wskaźnikach sprzedawcy.

Aby pomóc sprzedawcom rozwijać działalność na nowych rynkach, zwiększamy ochronę wyników w sprzedaży na rynkach wschodzących. Od maja br.:

  • nie będziemy uwzględniać opóźnionej wysyłki we wskaźniku opóźnionej wysyłki, pod warunkiem, że nadasz przesyłkę na czas i w przypadku problemów wypracujesz porozumienie z kupującym.
  • będziemy usuwać negatywne lub neutralne opinie wynikające z opóźnień w dostawie, a wystawione przez kupujących z rynków wschodzących.

Dotychczas ocena Twojego globalnego poziomu obsługi automatycznie uwzględniała transakcje w innych regionach. Odzwierciedlała ona całą Twoją działalność sprzedażową na eBay.

Taka ocena może być myląca, dlatego od sierpnia 2017 r. wprowadzamy te zmiany:

  • Każda transakcja będzie podlegać ocenie Twojego poziomu obsługi w Twoim regionie, czyli w skali globalnej, lub w jednym z pozostałych regionów (Wielka Brytania i Irlandia; Stany Zjednoczone; Niemcy, Austria i Szwajcaria) - nigdy w obydwu.
  • Każda transakcja będzie będzie podlegać ocenie Twojego poziomu obsługi w Twoim regionie, czyli w skali globalnej, lub w jednym z pozostałych regionów  w oparciu o kraj, do którego wysyłasz towar, a nie kraj rejestracji kupującego.
 

Kraje sklasyfikowane jako rynki wschodzące

Co to oznacza dla Ciebie

Oznacza to, że wyrównujemy szanse sprzedawców w poszczególnych krajach. Od teraz wszyscy sprzedawcy, niezależnie od kraju rejestracji, będą oceniani według tych samych globalnych standardów obsługi. W przypadku sprzedawców z Wielkiej Brytanii, Niemiec czy USA ich transakcje krajowe nie będą uwzględniane w ocenie ich globalnego poziomu obsługi. Tak jak Ty, aby uzyskać status Najlepszego Sprzedawcy w skali globalnej, będą oni musieli zapewnić lokalnym kupującym stały, wysoki poziom obsługi.

Zmiany te oznaczają również, że będziesz możesz sprzedawać do Wielkiej Brytanii, Niemiec i USA bez obaw, że wpłynie to na Twój status sprzedawcy w skali globalnej czy też na Twoje oferty i transakcje krajowe. To doskonała okazja, aby poszerzyć działalność o nowe rynki.

Standardy obsługi dla sprzedawców będą też bardziej przejrzyste. Będzie wiadomo, którego regionu będzie dotyczyć dana transakcja w ramach oceny poziomu obsługi – wystarczy sprawdzić kraj, do którego przedmiot został wysyłany.

Ochrona sprzedawców w okresie zmian

Po wprowadzeniu zmian będziemy chronić status sprzedawców w skali globalnej, aby ułatwić im dostosowanie się do nich:

  • Konta ze statusem Najlepszy Sprzedawca będą chronione przez 6 miesięcy
  • Konta ze statusem Przekracza standardy będą chronione przed spadkiem do poziomu Nie spełnia standardów przez 3 miesiące

Co musisz zrobić

Zmiany będą wprowadzane stopniowo:

  • Od maja 2017 r. obejmiemy ochroną status sprzedawców rozwijających sprzedaż na rynkach wschodzących.
  • Od 1 sierpnia 2017 r. zaczną obowiązywać wszystkie zmiany dotyczące standardów obsługi.
  • Od 20 sierpnia we Wskaźnikach sprzedawcy możesz sprawdzić swój status sprzedawcy prognozowany na 20 września zgodnie z nowymi wymaganiami.

Sprawdź, jak obliczany jest wskaźnik opóźnionej wysyłki.

Pytania i odpowiedzi

 

Czy w wyniku zmiany mogę utracić status Najlepszego Sprzedawcy w skali globalnej?

 

Na czym polega ochrona statusu sprzedawcy?

 

Kiedy opóźnione dostawy nie będą uwzględniane w moim wskaźniku opóźnionej dostawy?

Masz pytania? Skontaktuj się z Obsługą Klienta